zondag 26 juli 2009

dag 11

Vandaag was top

Vanmorgen vroeg heb ik met Mike de huurauto opgehaald, en gelijk even bij A.H. de boodschappen gedaan.
Martin en Marc zijn ondertussen naar het Sea Aquarium gelopen, om foto's te maken van Fam Schreuder, vanmorgen was voor hun de familie zwem.

Mike en ik zijn daar ook naar toe gegaan, om even mee te genieten. En nog wat foto's te schieten. Ook nog even een rondje

gelopen, mike durfde een zeester uit het water te pakken. held.


Even nog terug gegaan naar het appartement, bakkie genomen, onrustig geweest, zwemkleding aan, en gaan. Op naar onze dolfijnen duik.


Martin ging met Marc een duik nemen in het zwembad.


Voor we gingen beginnen moest er een berg papier werk ingevuld worden, en duik spullen passen. Toen kon de uitleg beginnen. Eerst over het duiken zelf, wat we moesten doen, de gebaren, het klaren van de oren.

De dive master zou achter mij gaan zitten, als er paniek zou zijn hoefde ik alleen maar mijn hand omhoog te doen. Zucht van verlichting bij mij. Vond het super spannend. Daarna kwam de dolfijntrainster uitleg geven. wat wel en niet mocht, en de gebaren die ze zou gebruiken.


Nadat we de duikspullen aangetrokken hadden, was het tijd om met onze vinnen aan de boot af te dalen, alleen dat is al een hele kunst met 8 kilo lood en een fles op je rug.

Ik zonk gelijk als een baksteen, had veel teveel lood mee gekregen, dus dat moest eerst weer weg gehaald worden.

Ondertussen zat er een vis aan mijn been te knabbelen. OOhh waar ben ik aan begonnen, terwijl Mike op zijn gemakkie door het water ging, dacht ik volhouden maar.............


We zouden beginnen met snorkelen, om zo te leren door je Adamautomaat te ademen. Dood eng, zwaar paniek, kon alleen nog maar door mijn neus ademen. Gelukkig kregen we ruim de tijd om hieraan te wennen.

De divemaster vroeg ons of we toen klaar waren voor de afdaling, Mike wel allang....


We moesten 3 meter 20 diep, het is gelukt. Hij trok mij mee naar de plaats, waar het ging gebeuren, we moesten op onze knieën gaan zitten en blijven hangen in het water.

Toen was daar opeens de dolfijn, heeeel dicht bij. We mochten vooral aaien, de trainster liet allerlei dingen zien onder water, SUPER GAAF.




Helaas gaat het allemaal veel te snel voorbij. Dit was een mega ervaring die ik voor geen goud heb willen missen. Mike was er ook stil van.

Helemaal blij terug gegaan naar Martin en Marc die nog aan het bijkomen waren van het zwemmen. Nadat we de foto's hadden bekeken van onze duik, werd het al weer tijd voor de familie swim, met dolfijn Geegee

Iemand die we hier ontmoet hadden, is mee tegaan voor de nodige foto,s. Daar gekomen bleek ook dat Fam Schreuder speciaal terug gekomen was voor foto's te maken van ons, dus er zijn veel foto's gemaakt. Super bedankt allemaal.


Ook dit was een hele belevenis, GeeGee is een echte lieve zachtaardige dolfijn, ging ook met Mike flink knuffelen. ging voor ons zingen, dansen, spetteren. Mike mocht een snelle ronde maken. Marc werd ondertussen door Brenda, Nicole haar assistent bezig gehouden, en hebben ernst en bobbie gekeken.

We hebben alles even laten bezinken onder het genot van een heerlijk fruit-shike bij hemingway. Als afsluiting nog een duik genomen is het zwembad.

Tot morgen allemaal.




5 opmerkingen:

Corrie zei

Jullie zijn toch zeker wel van plan om terug te komen? Als ik de beelden van vandaag zie ga ik twijfelen hoor! Joke wat ben je ongelofelijk stoer met die knabbelende vissen aan je benen en dan niet in paniek raken ook, geweldig.
Vandaag een rustdag?
En Mike, ik kan het niet goed zien op de foto's maar ben je al bruin???
Geniet er weer van vandaag en kus voor allemaal...

Familie Croon zei

Nou, dat ziet er meer dan waanzinnig uit zo en dat allemaal tegelijk op 1 dag !! De family swim is natuurlijk altijd een hoogtepunt en dit duikje met de dolfijn lijkt ons helemaal het einde. Stoer van je Joke om zo zonder ervaring onder water te duiken, zo zijn Jordy en ik min of meer ook begonnen (maar dan zonder dolfijn), daarna bleef het maar kriebelen eigenlijk... Wel prachtig dat dit via Chantal te regelen was, lijkt ons absoluut een aanrader voor velen die iets van de onderwaterwereld willen proeven. De foto's en het filmpje zien er absoluut dolfijn uit, alleen maar lachende gezichten daar, dus dat is prachtig allemaal. Ook het zien van het fantastische leven bij Hemingway doet ons watertanden en terug verlangen... Veel succes in de 2e therapieweek, wat gaat het al weer snel voor jullie. Groetjes DeCroontjes uit Heiloo.

Anoniem zei

Hoi allemaal,

Wat ontzettend gaaf zeg die dolfijnen! Joke je bent echt stoer om zo een duik te nemen, ik doe het je niet na! Ik geniet alleen al van jullie verhalen en filmpjes,
moet voor jullie helemaal geweldig zijn in het echt.Geniet nog maar lekker!
Veel liefs,
Kitty

Jeannette J zei

hallo,

Wat een filmpjes en verhalen. Wat ziet dat er erg leuk uit. Ook de muziek past zo als altijd weer bij het juiste filmpje.
Ik word gewoon een beetje jaloers als ik dit allemaal ziet. zo tussen de dolfijnen zwemmen en ze dan ook nog aanraken en knuffelen.
Wat zal marc dit ook als bijzonder hebben ervaren. En ja joke marc is inderdaad ook zo'n knuffeldier.
Nou geniet nog maar lekker. Dinsdag gaan wij nog voor een dag of 10 naar turkije dus ik mis de laatste dagen van jullie fijne vakantie maar ik zal zeker na mijn vakantie de site nog een keer doorlopen. Geniet er maar van en we zien elkaar weer spoedig. groetjes van ons alle

monique zei

Wauw!!!!!!!!!

in een woord supergaaf om te zien wat jullie gedaan hebben! Joke petje af voor je! Het is hier vandaan goed te zien hoe jullie alle 4 genieten. succes met de 2e therapieweek.

groet uit een zonnig Heiloo

Monique