dinsdag 13 augustus 2013

Maandag tweede therapie week

Deze foto moest ik jullie nog even laten zien
De ochtend na het feest, ik denk nog
teveel alcohol in het bloed 
Hallo allemaal

Gister avond kreeg Marc net voor het zwemmen weer erg veel buikpijn. Geprobeerd zonder paracetamol omdat we dat met Paul hadden besproken alleen water gegeven via zijn peg. Nou dat hielp niet dus uiteindelijk toch pijnstilling gegeven. Marc bleef wat onrustig in het water. Zat zichzelf er in de weg. We hebben het geprobeerd.....

Vandaag maandag tweede de therapie week gaat van start.
Maar eerst zijn we gaan
Hier gingen we voor...

Buggy rijden. We hadden een 4 p.p. Buggy gevraagd omdat we niet wisten hoe Marc het zou doen in de Buggy. Gebruiken gewoon Marc als excuus, ik vind dat rijden ook maar eng hoor.
De Route die we hebben gereden.
 Maar waar we al een beetje bang voor waren dat het mis zou gaan, gebeurde natuurlijk. Er kwam nog een gezin aan met  een klein kindje. Ook voor die  Buggy. Ja toen was er een probleempje

Het werden er twee van deze,
wel voor de prijs van 1 hoor....
Ik had al gezien alleen dat het alleen gas en remmen was,( ja sturen ook), Wij hebben maar besloten dat we in een 2.pp Buggy zouden gaan.  Marc bij Martin, leek mij het verstandigst  Mike zou mij wel even ondersteunen.

Achteraf ben ik er denk wel blij mee geweest, achter was je w.s keihard door elkaar geschud.
Het was wel gaaf hoor om zelf te rijden. Kei hard over de weg eerst. 70 /80 kilometer per uur gaan die dingen. En daarna van de weg. Heuvels ,kuilen, gaten in de weg, scherpen bochten overal keihard overheen met dat ding. Onderweg drie keer gestopt.


De eerste keer voor drinken bij de struisvogel farm. Daarna bij een berg waar we op zijn geklommen voor het uitzicht ( Marc en Martin niet) Prachtig overzicht. En bij een super uitzicht op zee.  Waar  het water kei hard tegen de rotsen omhoog spatten. Drie uur onderweg geweest.

Goor van de stof, zijn we weer terug gegaan naar het appartement. Om te douche, en eten Patat gehaald  Marc nog even kon rusten voor hij weer aan de slag moet. Kon ik mooi vast beginnen met de blog voor vandaag.


De therapie
Tja wat zal ik zeggen.
Heftig, niet alleen voor Marc ook voor mij.
Vandaag de EMDR,
Paul ging eerst met de foto's die we gestuurd hadden proberen.
De EMDR therapie is een trauma verwerkingen therapie daarvoor moest Marc terug in de tijd. Met een koptelefoon op, (hadden we hier geoefend) alleen dat lukte niet. Toen kwam Paul mij halen en moest ik vertellen wat er de afgelopen periode gebeurde.
Ik vertelde Marc een aantal dingen, en je zag hem in een soort trans/ afsluiting schieten. Oren dicht ver weg van alles. Paul ondertussen tikjes geven op zijn benen.
Na een tijdje zag je hem een soort terug komen, ik moest op een gegeven moment positieve dingen gaan vertellen. En opeens was hij " er weer" en moest plassen.
Dit was precies wat de bedoeling was.
Gauw naar de toilet en daarna naar Bonnie om te spelen.
Dit ging weer super, heeft alleen een paar keer moeten kiezen verder lekker gespeeld.
Met aankleden kreeg Marc opeens een flinke buikpijn aanval. Gelukkig....
Je kan het altijd wel vertellen maar het is fijn als hij het ook ziet. Paul vond het niet kunnen, mens onterend. Tja dat vinden wij ook. Misschien is alternatieve geneeskunde een idee......
Met de nabespreking hebben we het erover gehad hoe de uitwerking kan zijn vanavond en morgen
Gaat w.s. slecht slapen ivm de verwerking.
Wil morgen de sessie nogmaals proberen om te kijken hoe de verwerking is gegaan.
Schiet hij er weer in is het nog niet klaar, gebeurd er niks kan er een goede verwerking zijn geweest.
Als ik Marc met de auto ophaal uit school is het altijd foute boel dit wil hij ook nog proberen weg te halen.

Zo pfff daarna zouden de heren nog met de pelicaan express mee varen. Speciaal voor de therapie gezinnen maken ze een tocht over de Spaanse wateren. oh en het is toch gaan waaien op het eiland. Grote golven. Ik moet er niet aan denken, zet mij niet op de boot.
Ben heerlijk gaan spinnen was wel even goed voor mij....
 
 Fijne dag allemaal. Tot morgen xxx

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou dat was even heftig met Marc
Precies een aanval waar Paul bij was.En de trauma verwerking dat moet en jullie nog afwachten Maar wat heeft hij daar voor in gedachten
Dat Buggy rijden was weel gaaf zeg Maar 2 aan 2 was toch beter 4 baggermannen kwamen er thuis
xxx vaders en moeders

de Croontjes zei

Goedemorgen allemaal

Zo, nu eindelijk de computer vrij, kan ik lekker op tijd lezen wat er allemaal bij jullie is gebeurd. Heftig, die sessie trauma verwerking, zeg. Ben benieuwd hoe dat verder gaat! Hoop dat het vandaag met Marc goed gaat, dat hij lekker kan genieten met Bonnie!

liefs Monique, Dion,Jordy en Kevin

Ps, stoer hoor Joke, met die buggy op pad!

Fam. Schouten zei

Jee bijzonder hoor die therapie met Paul,en heftig wat er allemaal gebeurd. Wij hebben super dingen gezien wat hij heeft bereikt,dus het komt vast goed!! Ook veel plezier met de Bonnie in het water. Gaaf hoor jullie te zien in die stoere buggy s. Geniet van al het moois xx

Anoniem zei

Lieve allemaal,
Nou dat was me het dagje wel zeg. Heftig hoor. Hoop dat het vandaag beter gaat.
XX Kitty

Anoniem zei

Als het goed is zitten jullie nu bij de therapie. Ik duim dat het goed gaat voor Marcusje!
Stoere vrouw Joke zo in een karretje!
Spreek je laters xxx Corrie