vrijdag 22 juli 2011

dag 9 therapie dag 4

Gister nadat mijn collega naar huis was gegaan, zijn we aangeschoven bij onze buurtjes.( moeders Oma is de Moeder van Monique en die is ook mee) Nog 5 nachtjes en dan kunnen jullie haar ontmoeten (kan bijna niet meer wachten Marc doet het zo goed).
Mike en Jordy schoven weer het zwembad in, heerlijk relax, we passen ons al aardig aan op het tempo van hier.
Oh ik moet het even vertellen, terug op de kamer deed ik de gordijnen dicht, zit er een mega kakkerlak ik het gordijn.
Ben me rot geschrokken en op een stoel geklommen terwijl Martin en Mike hem gingen verjagen. Ze kunnen snel lopen, hij liep de hele kamer rond brrrrr zat vervolgens onder de bank en hebben we de hele bank maar buiten gezet.
Hoe ik heb geslapen...........!!!!!!
Vanmorgen met Mike baantjes getrokken 24 stuks  gaat goed.
V.mo heb ik Marc aangekleed, dat ging helemaal super. 5 minuutjes had hij zichzelf aangekleed en gekozen welke kleren hij aan wilde. Deed ook nog ze  zelfstandig zijn schoenen aan.
Was vrolijk aan het kletsen, leuke geluidjes,
Bij de therapie moest het in het kamertje werken met de computer. Samen met Nicole letters om en om aanwijzen en ook zeggen, dat ging heel goed was erg alert en deed goed mee.
Marc wilde steeds zijn zwembroek niet aandoen, nu blijkt dat hij het geen fijne zwembroek vind.( vanwege het duikpak die hij aan heeft, moet Marc een strakke zwembroek aan) Dat heeft hij nooit met zwemen.

Nicole heeft met doorvragen ontdekt dat hij hem vervelend vind. Heeft met hem afgesproken geen zwembroek te dragen alleen duikpak. Nicole kreeg een dikke knuffel, en Marc schoot zijn pak aan.. 
Op het platform had gewerkt met picto, klanken, letters.
Deed heel goed zijn best, en werkte erg goed mee. Nicole was zeer zeer tevreden.
Vanmorgen tijdens de therapie was er ook een Workshop over Opvoedden, hoe Straffen en belonen van Astrid de Orthopedagoge. Er waren nog een aantal therapie ouders gekomen, ook om eens te horen hoe andere ouders met problemen omgaan en zo.

Na de lunch met een lekker gebakken eitje, is Mike gaan snorkelen dit was speciaal georganiseerd voor broers en zusjes van de therapie kinderen. Ondertussen ben ik naar A.H. geweest en hebben Marc met Martin het rustig aangedaan hier in het appartement.
Aan het einde van de middag zijn Martin, Dion Jordy en Mike nog een duik gaan maken. Gewoon een kant bij het hotel vandaan, het van een mooie duik geweest met veel vissen, kreeftjes en ze zijn een schildpad tegen gekomen.
Ik heb met Monique, Kevin en Marc en een ijsje gaan eten op Mambo,  daarna wilde Marc niet meer meewerken, hij wilde graag zwemmen alleen vertikte hij het om zijn zwembroek zelf aan te doen.
En ik mag hem niet helpen van Nicole dus konden we niet meer zwemmen. Helaas.
Marc was erg onrustig, misschien is het hem allemaal even te veel geweest zo de laatste dagen hard werken.

Vanavond eten we lekker Hollands eten op tafel, andijvie.
Vanmiddag hebben we onze nieuwe laptop gekregen, met onze eigen gegeven er in, gelukkig hebben we onze foto's nu weer van de eerste dagen

Tot Morgen.

Martin, Joke,Mike en Marc

2 opmerkingen:

Anoniem zei

goedemorgen buurtjes naast ons

Ziet er weer goed uit de beelden onderwater en gaaf dat ze een turtle zagen.
Succes vandaag met de therapie, ineens is er al een therapieweek voorbij.....

Tot straks Monique en de rest
Nee, Bobbi is er niet

Anoniem zei

Hallo allemaal,

Nou na een week hard werken in therapie is Marc wel aan pauze toe geloof ik. Wat gaat dat hard, zelf aankleden, schoenen aantrekken super!
Geniet van een weekeindje rust en ik zet morgen weer heel vroeg de pc aan om te lezen wat die knappert nu weer gedaan heeft.

XXXXXX Corrie en Edwin